Dag 11 – det schizofrene hjørnet

7a711a26732e658c3c2b6cd72dbd0ccd

I dag, noen få dager etter at vi har valgt Trump til president i USA, kan vi klø oss i hode av politikk. Et spørsmål jeg sitter med er hvorfor fikk ikke jeg stemme. Jeg bor i Norge, men Trump sin politikk påvirker også meg, her  er du ikke enig ? Jeg er overbevist om at det er denne type innovasjon,  og “ut av  boksen”  spørsmål vi må se etter og finne ut av for å løse verdens ugreie og konflikter.

I dag når fibonacci spiralen lar stadig flere og flere se og bli forstått med hvor uhyggelig skjevt penger er fordelt og hvor bunn løs bankenes blodtørst er. På samme måte som vi holder vanskelige tanker, emosjoner og traumer, det mørke ved sinnet,  undertykt og avsides inni oss selv. Ingen skal få se mine mørke hemmeligheter…mine verste tanker holde jeg bare for meg selv. De er ikke for noen… jeg gjemmer de bort… liksom….

Som om det var millioner og milliarder av dollars…. (!!!)

(ser du tegningen?)

Philip K Dick writer.jpg

 Phillip K. Dick

Vi har alle slike tanker og mørke kroker ved våres hemmelige sinn og i glemsel og trengsel i oss selv.

De sier de i dagens næringsliv, det sier de fremste økonomiske “eksperter” og journalister og viktigst av alt : det ser sikker du og i dag, at :  den verden der ute er en refleks av mitt eget indre. Vi må se i øyene at vi er et veldig komplekst puslespill, og at liksom kapitalismen er i oppløsning så løsner stadig flere bildet av oss selv får å gå i dybden og forstå og bli kjent med, tilgi oss selv for det vi er: og har skapt. Pyramidene  minner oss om hvordan makt og penger blir sentrert opp til en liten, liten ikke så hemmelig lengre; elite. Dette bilde har blir skapt i flere århundre. Tilrettelagt av alt fra konger, paver, advokater, leger og foretnings folk,  og sist men ikke minst av du og jeg. Vanlige folk. Hva vi aksepterer og tillater i våre daglige liv. I våre sinn.

Den løgn jeg ser der ute i verden – den finner jeg hos meg selv om jeg er anstendig nok til å innrømme det… Den konflikt i Syria eller i Ukraina eller uro hos en rus familie på Torshov finner jeg hos meg selv i min mentalitet. Jeg finner i mitt sinn, identisk  den samme psykologi /energi mekanikk, spiller seg ut som grusomheter. Fra mitt indre i tanker og paranoia til det ytre manifestert som grusomheter, lidelse og tap. Vi har slike mørke hemmeligheter alle som en. Jeg foreslår skrive terapi og selv tilgivelse.

Det er klarere og klarere for hver dag som går at folk er lei, søkke lei, av å dele seg selv inn i høyre og venstre, rød, blå, kristen, ateist, katolikk, muslim, vegetar, abort, røykelov, pelsdyr, piggdekk avgift, oljeboring, flyktninger… og så videre….  vi deles inn i mindre og mindre deler og så forventer vi at vi skal være ansvarlige og anstendige ? Hallo; vi er alle blitt hjerne vaska det er bare å innrømme det først som sist. Det sitter ofte langt inne.

Det er som å akseptere dagens standard, å si ja takk til å oppgradere systemet, for å ta imot mer informasjon, når systemet er korrupt fra bunn… komplet sinnsykt. Å oppgradere og forvente ny musikk, det er helt vannvittig. Det blir som å lage nye tanker, og lover og regler men bruke samme form, og samme forholde. Det går ikke lenger. Og vi ser at systemet brekker seg åpent som et stygt sår, her hjemme i Norge enten det er utroligste historier om snoking fra nav, varslere som blir utestengt fra jobb, mennesker som er programmert til å begår overgrep, avhengigheter og  sykdommer. Lista er lang.

Det er hele systemet i et nøtte-skal: Vi lever i et system, av våres eget sinne bevissthet. Vi skaper vår egen virkelighet.   Vi har levd her på jorden de fleste av oss maaaaaange ganger reinkarnert  (…) hvor vi ser at i dag at :

lidelser av natur, dyr og barn, blir verdsatt i penger.

Det er det som er og har vert slutt summen til det kapitalistiske system.  Men husk å se på egen innside. Vi må gå i oss selv. Alt der ute kan spores tilbake til oss selv i våres liv og i våres psyke.

Det kan sies slik: tanker styrer vår hverdag, unektelig. Tanker eier oss…. allikevel så er det praktisk talt ingen (!!!) som kan si og svare på i detalj, hvor tanker skapes fra, og hvordan de oppstår. Noen kan. Jeg er ikke redd for å si at en  av dem som forstår mye om hvordan tanker har sitt opphav. Jeg har studert dette nøye, og funnet ut at det beste jeg kan gjøre er å la være å tenke. Så vet du det.  Vi forventer å kjøre rally cross på planeten  mars innen i morgen tidlig, men vi vet ikke hva som driver oss til det… Vi kjenner ikke vår egen innside.

Vi kan alt om krig og lidelse. Vi kan dette med å produsere håndvåpen, og reality  TV. Men vet vi hvem vi selv er på innsiden ? Hva som er våres potensial ? Hvilke begrensinger lager  vi ikke som oss selv ?

429388_177124109098606_1079186370_n

min elg tegning

Jeg er her for å si klart og tydelig STOP

STOP  mitt eget sinne bevissthets system. Og STOP energi og polaritet slavingen. STOP ego. For å stoppe det ytre kapitalismen så må vi først stoppe oss selv. Ellers blir det ikke gjort ordentlig og vi får en større oppvask senere.

Jeg og du er nødt til å gå prosess. For å stoppe sinne bevissthets systemet  og metafysikk. Å begynne med det indre for å endre det ytre.

Takk for at du leste

Bruk linkene

– tormod

DSC_0070.JPG

meg en tidlig vår i Vikeså

http://desteni.org/

http://desteniiprocess.com/

http://lite.desteniiprocess.com/

https://eqafe.com/

https://warnomore.wordpress.com/

https://tormodhvgj.wordpress.com/

https://theendofpsychiatry.wordpress.com/

Leave a Reply

